Förlossnings berättelse ❤

Vaknade kl 05.30 då mina första värkar började gick upp och försökte bara andas igenom dom kl 07.00 åkte Johan till jobbet och jag försökte vila en stund runt 10 blev det för mycket och jag började gråta som en lite gris 😢 Ringde Förlossningen och dom bad mig vila för jag kanske bara inbillade mig (sällan) men la mig igen men inget hjälpte Ringde in igen då sa dom :Vi har full så ni får åka till Eksjö Ringde Eksjö förlossning och vi va välkommen Johan kom hem och då hade dom ringt honom och ändrat så blev Jönköping ändå så kl 11 va vi inne på förlossningen och en barnmorska kollade om jag va öppen och som jag trodde hade öppnat mig 2 cm (inbillade mig inte ) så fick medecin som skulle stanna upp allt fick ett rum sen va det bara att vänta kl 17.00 hämtade dom oss och vi fick åka till operationen va jätte nervös men Johan klappade mig hela tiden på kinden och sa det kommer gå jätte bra så blev lite lugnare ! När jag väl låg på "sängen" blir jag orolig igen så många lampor,slangar,människor mm Dom gav mig ryggmärgsbedövning idioten som han fick heta stack mig 6 ggr vilket va mycket ovanligt sa dom för det brukar gå på första eller andra försöket men efter den 6 gången gick det (trodde dom) så när mins ben domnade bort och magen fick jag panik men hade Johan bredvid mig När Anders han som skulle snitta började brast det för mig skrek till (bedövningen hade inte tagit helt) Dom säger att vi måste söva henne hör jag 3 sek efter säger dom till Johan att han får följa med ut och då klarade jag inte vara stark längre tårarna forsade ut som ett vattenfall jag ville bara resa på mig och gå 😢 Dom satte en syrmask för ansiktet och berättade att dom va tvungna att söva mig att jag strax kommer somna och när jag vaknar är jag mamma 2 sek sen sov jag ! Melina hade kommit ut 14/7-2012 kl 18.14 vägde 3470 och va 50 cm helt perfekt ❤ Vaknade upp runt kvart i 9 tiden helt borta visste inte vart jag va eller att jag va gift och fått barn Frågade efter Johan men sa bara :vart är han den där ?! När väl Johan kom in kände jag igen honom och barnmorskan sa hon är så fin då slog det mig jag är mamma😃 men sa HON????? Blev förvånad eftersom dom sagt innan på ul att det va en pojk men hon va helt perfekt Frågade Johan vad hon skulle heta och han sa det är ingen Alice iallafall så Melina ! Så den 14/7-2012 fick vi vår Melina Maria Jessica Söderström ❤❤❤❤❤❤ Kan säga så här hade jag vetat det jag vet i dag om mitt kejsarsnitt hade jag ALDRIG velat det utan fött vaginalt Min förlossning kan jag bara beskriva med ett ord HEMSK !!!!!!!!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0